Uczennice z klasy trzeciej Technikum kształcącego w zawodzie technik handlowiec, w ramach projektu „Czas zawodowców BIS – zawodowa wielkopolska”,
w laboratoriach na Politechnice Poznańskiej, otrzymały nie tylko akademicką wiedzę fachową, ale przede wszystkim miały możliwość pracy z praktykami.
Podczas tygodniowych zajęć laboratoryjnych (13-17.02.2017r.), młodzież poznała najnowocześniejszy sprzęt wykorzystywany w handlu. Uczennice ćwiczyły wystąpienia publiczne, przygotowując autoprezentację oraz analizę wybranej reklamy przed kamerą. Dzięki temu poznały mocne i słabe strony swojego wystąpienia. Jak się okazało wystąpienie przed publicznością dla większości stanowiło spore wyzwanie.
Uczennice projektowały własne firmy, a następnie je promowały. Do tego celu wykorzystywały plakat, który wcześniej przygotowały. Na zajęciach przeprowadzono również badania marketingowe metodą fizjologiczną, korzystając z urządzenia do badania fal mózgowych EEG, które umożliwia ocenę poziomu zainteresowania wywołanego reklamą lub opakowaniem (ich kształtem, kolorem, rodzajem czcionki) oraz bliższe określenie charakteru – emocjonalnego lub racjonalnego – tego zainteresowania. Dużym zainteresowaniem wśród młodzieży cieszyła się druga metoda badawcza - eyetracking, czyli badanie ruchu gałek ocznych. Opiera się ona na obserwacji, a następnie analizie zmian w pracy gałki ocznej badanego wraz ze zmianą przedmiotu badania. Dziewczyny, przy pomocy tego urządzenia sprawdzały, na jakie elementy plakatu badany najczęściej zwracał uwagę.
Uczennice zapoznały się również z tematyką automatycznej identyfikacji RFID. Do realizacji powierzonych im zadań wykorzystywały oprogramowanie Comach. Projektowały własne etykiety logistyczne używając programu Bartender, a także planowały trasy przewozowe danego przedsiębiorstwa. Młodzież opanowała również oprogramowanie Comarch ERP Optima, służące do zarządzania przedsiębiorstwem.
Ostatniego dnia młodzież zwiedziła siedzibę studenckiego radio Afera. Po zakończeniu zajęć w laboratoriach, uczennice otrzymały certyfikat ukończenia, w którym uwzględniony został zakres podniesionych umiejętności.